.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خداحافظي با گواهينامه‌هاي كاغذي

رييس مركز صدور گواهينامه پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از آغاز تجميع گواهينامه‌ها از اول دي ماه خبر داد و گفت: بر اين اساس ديگر گواهينامه كاغذي در كشور صادر نمي‌شود.

سرهنگ رحيم رمضان‌آقايي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اينكه هم‌اكنون گواهينامه‌هاي «ب۱»، «ب۲»، «پ۱» و «پ۲» در كشور به صورت الكترونيكي و هوشمند صادر مي‌شود، افزود: تاكنون حدود دو ميليون و ۶۰۰ هزار جلد گواهينامه هوشمند در كشور صادر شده است.

وي به تجميع گواهينامه‌ها اشاره كرد و گفت: بر اساس هماهنگي صورت گرفته از ابتداي دي ماه تمامي گواهينامه‌هاي المثني، تعويض و جديدالصدور در كشور تجميع شده و به صورت الكترونيكي و هوشمند صادر مي‌شوند.

رييس مركز صدور گواهينامه پليس راهور ناجا در توضيح تجميع گواهينامه‌ها تصريح كرد: از ابتداي دي ماه تمامي افرادي كه قصد دارند گواهينامه ديگري بگيرند بايد تمامي گواهينامه‌هايي كه در اختيار دارند را تحويل داده و يك گواهينامه تجميع شده هوشمند دريافت كنند. از سوي ديگر تمامي گواهينامه‌هاي المثني و تعويضي نيز به صورت هوشمند و تجميع شده صادر مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه گواهينامه‌هاي جديد داراي چيپ‌هاي هوشمند بوده و تمامي مشخصات فردي راننده اعم از گروه خوني، بيماري‌هاي خاص، تخلفات و نمرات منفي در چيپ اين گواهينامه درج مي‌شود، گفت: در صورتي كه دسترسي نامناسب به چيپ اين گواهينامه‌ها صورت گيرد اطلاعات آن به صورت اتوماتيك پاك مي‌شود و فرد داراي گواهينامه مكلف است براي دريافت مجدد گواهينامه به پليس +۱۰ مراجعه كند.

رييس مركز صدور گواهينامه پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه برآورد مي‌شود حدود ۳۰ ميليون جلد گواهينامه قديمي در كشور وجود داشته باشد، به ايسنا گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم با تجميع گواهينامه‌هاي قديمي، شمار گواهينامه‌هاي كشور به حدود ۲۰ ميليون جلد كاهش يابد.

وي در خصوص تعويض گواهينامه‌ها در كشور گفت: بر اساس قانون از يك ماه پيش از پايان انقضاي مهلت گواهينامه دارندگان گواهينامه‌ها مي‌توانند براي تعويض گواهينامه خود مراجعه كنند و قطعا اگر مهلت گواهينامه به اتمام برسد و دارنده گواهينامه براي تعويض آن مراجعه كنند بايد جريمه پرداخت كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.189 seconds.